Jadi Cikgu Ni Mudah-Episod Jurugambar

on Saturday, November 29, 2014



Kita kembali dengan episod seterusnya dalam siri Jadi Cikgu Ni Mudah. Sesiapa yang nak baca pengalaman saya membuat kerja-kerja seperti mengecat, kontraktor sila baca di SINI.

Kali ini saya nak menceritakan pula bidang tugas berikutnya dalam perguruan, iaitu jurugambar. Sekarang saya ditugaskan untuk mengambil gambar-gambar untuk dimuatkan dalam Majalah sekolah edisi 2013. Antaranya gambar kelas, kelab persatuan, sukan dan permainan dan macam-macam lagi.

Baiki cermin kereta retak


Baru-baru ni semasa tengah syoknya pandu kereta tiba² terkejut dengan bunyi meletup dalam kereta. Tengok kiri kanan belakang, tiada apa-apa yang berlaku. Lepas tu baru perasan cermin depan retak atau dalam bahasa mat salehnya crack.

Tips dan Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

on Wednesday, November 26, 2014

Kerja kerajaan memang menjadi impian ramai orang, termasuk yang baru lepas belajar, yang sedang bekerja, dan juga mereka yang sedang belajar. Siapa taknak kerja kerajaan kan? Yang muda, yang berumur, semua nak kerja kerajaan, namun tak dinafikan ada juga yang tak nak. Itu terpulang kepada minat masing masing.

Untuk memasuki kerja kerajaan sekarang , biasanya melibatkan peperiksaan terlebih dahulu. Lebih senang lagi urusan peperiksaan dijalankan atas talian sekarang. Bagi calon calon yang lulus peperiksaan mereka akan menghadapi temuduga pula untuk menyaring siapakah yang betul betul layak mendapat pekerjaan tersebut.

Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan

on Saturday, November 22, 2014


Shaklee bagus atau tidak?


Vitamin Shaklee bagus ke untuk kesihatan? Itu yang menjadi persoalan ramai apabila melihat vitamin shaklee antara suplemen yang menjadi pilihan ramai sekarang ini. Memang banyak produk vitamin yang menjadi makanan tambahan pada masa kini. Shaklee adalah antara salah satu produk makanan tambahan yang menjadi pilihan ramai kerana dikatakan bagus untuk kesihatan dengan izin Allah sekiranya diamalkan dengan istiqomah.

Soalan Ramalan Subjek Kimia SPM 2014

on Thursday, November 20, 2014


Soalan Ramalan Bukan Soalan Bocor


Masih panas panas lagi isu soalan UPSR baru baru ni kan? Maklumlah kes itu telah menyusahkan pelbagai pihak dari lah calon hinggalah ke Menteri tu sendiri. Jadi bila disebut soalan ramalan, anak anak jangan fikir ini adalah soalan bocor ye.

 
© Hidup Ini Suatu Pembelajaran All Rights Reserved