berakhirnya cuti..

Antara perkara plg best bg manusia yg bekerja dan belajar adalah cuti..Ada org bercuti utk berehat..Ada yg balik kampung..Ada yg melancong..Ada yg melencong(bdk2 skang)..dan mcm2 aktiviti lagi..Cuti ni aku tidak kemana-mana..yela..dengan org rumah yg bwk bdk xleh la nk jln2 sgt..hehe..tp aku xkesah..sebab aku jenis xkesah..x pg jln pon xpe..nk p pon xpe..x pg mana2 bley sepp(jimat) duit kannnnnnnnnnnn..hehe..sepp utk kehadiran anugerah yg x terhingga dr Ilahi
dulu masa budak2 aku xder merasa nk berjalan2 bila time cuti..Sebab aku dulu org ssh..Ayah aku meninggalkan aku buat selama-lamanya masa aku bbrp minggu shj masuk ke darjah satu..Meninggalkan aku sewaktu aku baru nk belajar erti kehidupan..Itu semua suratan..Takdir yg menimpa utk menguji kekuatan hamba2Nya..Dengan pemergian ayahku..Emak aku mengambil alih tugas sebagai ketua keluarga..Masa tu keluargaku mengusahakan kedai runcit..Jd semasa cuti,kami adik beradik menjaga kedai runcit sementara mak aku bekerja di kedai mkn utk mencari pendapatan tambahan..bekerja hanya sbg pencuci pinggan..gaji yg dpt bolehla menanggung perbelanjaan kami sekeluarga..Selepas bebrapa lama..akak ku berhijrah ke kota Kuala Lumpur mencari pekerjaan disusuli abangku melanjutkan pelajaran ke maktab..jd tinggal lah aku berdua dgn mak aku..Kdg2 mak aku pg rombongan kawen..tinggalh aku seorg menjaga kedai runcit tu..

Mengimbau kembali zaman knk2..tdk bnyk yg menarik..cuti sekolah hanya dihabiskan melancong dlm kampungku..Aktiviti yg menarik termasuklah bermain bola,menangkap ikan laga, bermain guli(aku mmg expert tang ni..sehari boleh dpt satu tupperware guli)..hehe..Masa budak2 aku tak pegi mandi sungai..mak xbg..so xpandaila berenang..Tp masa sekolah menengah.aku dh mula pergi ke jeram mandi..Masa ni mak aku dh bg..Aku ingt lg kwn2 yg lain menipu mak msg2..tipu kata nk pegi pameran buku la..apela..haha..Xbaik tipu mak bapak wooo..

Itu zaman sekolah..Begitu jgk dgn zmn matrikulasi dan Uni...Cuti je mesti pegi ke jeram mandi air terjun..Masa ni kwn2 aku selam aku smpailah boleh berenang..Haha..setiap hari je ada msg smpai..'Naman..jere ptg ni(jeram ptg ni)'..Selain tu..kitorg selalu jgk pegi BBQ dkt pantai..biasanya overnight kt pantai Tok Bali..merempat je kt pondok yg ada kt situ..haha..Yg ni pon mendapt kebenaran mak aku yg sporting tu..siap dia tolong perap ayam lagik..



ni la gmbr selepas overnight kt ToK Bali..Pagi2 lps subuh lg bngun bergmbr

ni malam sebelum tu


Ada sekali tu aku mengisi waktu cuti sem yg pjg dgn bekerja kilang..Haduii..Ingt blk kerja
tu x sanggup den..cukuplah tiga bulan aku menahan skt bdn bekerja 12 jam berdiri melakukan kerja berat..Station yg aku dpt tu bersilih ganti bdk2 keluar msuk..Sebab xthn..Kerjanya teruk sgt..kerja berkaitan dgn HDD komputer dan brgn enjin..Ngan duit ni la aku beli PC utk guna dkt U.


masa ni aku pon hampir2 transform jd mat indon pak..

Bila dh msuk universiti bnyk pulak aku pegi bercuti..haha..antaranya Pangkor, Tioman, Sedim , Langkawi , PD



tioman ngan budak kiosk Nescafe UKM..best gler snorkeling berenang sekali ngan ikan



PD ngan bdk2 kiosk jgk


tersesat gmbr dkt HUtan Belum( TasikBanding) masa matrikulasi
 

Pangkor ngan family akak aku n mak aku

kelakor gile gambar ni..kt Pangkor shopping sotong kering, ikan salai etc.

Sedih dan seronok mengimbau zaman silam..Tp tu dulu..sekarang aku dh pon melangkah ke alam ghaib..eh alam baru..dengan family ku yg baru..Alam perkahwinan..Stkt ni baru dua tmpt percutian yg kitorg pergi



Langkawi ( Honeymoon)..hehe




 

Cameron Highland (2nd honeymoon merangkap kursus)..hahahahampas

Segala bentuk percutian buat waktu ini ditangguhkan..hehe 


cuti dah habis..kembali bekerja..lalalalalalalala

0 comment... add one now