Senaman Otak

Aku republish entri yg ni sebab xpuas hati xde org jwb ataupun xde org nk jwb..Bukannya apa..Aku dh bagi teka-teki ni dkt kelas yg dilabelkan paling teruk tapi diorang boleh jwb..hehe..Harap2 ada yg menjawabnya....Sape boleh jwb hadiahnya LCD TV Samsung..Tp kena ambil sendiri dkt Jepun


thinking Pictures, Images and Photos
tiba-tiba teringat masa kat UKM..ada satu kelas tutorial tu,lecturer suruh tiap sorang sediakan satu teka teki..Nk adakan dlm kelas tutorial nanti..Macam2 teka teki depa buat..mcm2..yg bestnya bnyk aku boleh jwb..huhu..'masuk bakul angkat sendiri'..Yg aku pulak aku bg teka teki yg abg aku tnye masa zaman kecik2 dulu..'Burung ape tak boleh makan dan, terbang ataupun bergerak'...Soalan tak menguji minda langsung..Tp ada satu teka teki tu aku ingat sampai sekarang..Sebab aku dgn pantasnya pergi ke depan selesaikan..huhuhulubalang..Bukan aku dah tau, tapi terus nampak jawapan dia..Ia berbunyi..jeng..jeng..jeng..
l l l l
ada empat batang lidi..mcm mana nk jadikan dia 10???

{ 14 comments.. read them below or add one }

sonata anak kancil sonata anak kancil 10 July, 2009
tak larat nak fikir jawapannya!
n@m@n n@m@n 10 July, 2009
cikgu2...xpe...pikir lagi..hehe..guna otak sebelah kiri...
a kl citizen a kl citizen 10 July, 2009
kalau cikgu...

beli je lagi 6

kalau takde duit, cucuk je kat maybank
AdiE AdiE 11 July, 2009
MMM...no idea..haha
FdausAmad FdausAmad 11 July, 2009
Gua nak ajak lu dtg makan kenduri kat blog gua.Folo baca doa skali pun takpa..
mantan mantan 11 July, 2009
n@m@n,
senang je. Temukan 4 btg lidi tu supaya jadi huruf X sebab X dalam tulisan Roman, nilainye 10.
lili11 lili11 11 July, 2009
Hah ... apa lagik! Jawab lah!

Precious
n@m@n n@m@n 11 July, 2009
mantan..kurang tepat..hehe

SEmua try tulis balik 4 btg lidi tu atas kertas..tenung lama2..sure dpt..
n@m@n n@m@n 11 July, 2009
emm..yg mantan tu logik gak ye..hehe..cam ni jwpnnya..

11 - 1

hehehehehehe
BlackRose BlackRose 12 July, 2009
camne ek?
amek lidi ke 4 pastu letak kat bawah antara lidi ke2 n ke3 (jadikan segitiga)
nampak mcm 10 :D kekeke

betol ke? hentam sajelah labu :D
DIN DIN 14 July, 2009
ll-1
baru nak jawap dah kasi jawapan pun terlambat lah pulak :)

http://lixdo.net