peneram,deghe,benderam,benderang,donut itam or 'telinga k****g'?

Tu la nama- nama panggilan bagi sejenis kueh yang aku nak cerita ni..Ada nama lain tak???


Tiba-tiba je buat entri pasal ni..Sebab petang tadi kitorang cadang nak menghabiskan kueh ni..Dah lama dalam peti ais..Tp sekali tengok adunan dia dah berkulat..huwaaa...
Ke tong sampah jugakla adunan ni

Aku ingat arini nak test benda alah ni
simpan la nanti guna lain kali

Sebenarnya adunan ni wan kat kampung yang sediakan..Kitorang just 'gentel-gentel'(tak tau perkataan yg sesuai) pastu goreng la..hehe..

Ni gambar2 yg dah lama aku ambil
dah alat tak cukup..macam ni la..tangan aku ni..ngeh3x

kelakarnya hasil tangan aku..kalau pakai alat dia lagi cantik la..xpun pakai botol
berkilat weh..
ni la hasilnya selepas digoreng..jangan goreng lama2..nanti hangus dong!

Haa..kalau nak beli kueh ni datangla ke gerai no. 818 Pasar Tani Putrajaya..hehe..

6 comments.. read them below or add one

a kl citizen a kl citizen 04 August, 2009
pandai lak buat kuih ni ya
n@m@n n@m@n 04 August, 2009
goreng je kak..adunan tok wan kt kg yg buat..hehe
h4ir3e hu3ain3e h4ir3e hu3ain3e 05 August, 2009
uish... tengah kelas tgk makanan ni mmg kruk2 perot bbunyi...
n@m@n n@m@n 05 August, 2009
tengku_fir21~ kena mintak ngan tok wan kt kg..hehe

h4ir3e~wifi dlm kelas ke ni???hehe..jgn..fokus..fokus
da[Y]un da[Y]un 20 August, 2010
salam..takde resepi nya ke?
sy suka makan kuih ni