berbudi kepada tanah tak rugi laa..

1. Gambar -gambar masa di kampung hari tu

berbudi kepada tanah boleh menghasilkan pendapatan

atuk sedang menoreh

anak-anak kelapa sawit yg bakal memberi hasil nanti

ladang kucai wan yg subur menghijau

berbudi pada tanah juga mendatangkan hasil yg boleh dinikmati sekeluarga




tetap bersyukur walaupun hanya sebijik je berbuah..doroyan oh doroyan

2. ini pulak chekgu cuba bercucuk tanam di tingkat 7..haha

pokok bunga dh mula membesar..jadi rumahnya yg kecik tu terpaksa la tukar kepada yg besaq sikit..barulah dia dpt membesar dgn cepat..hoho



haa..barulah selesa kan cik daun lidah jin (betul ke nama dia ni??)

pokok cabai dh membuahkan hasil

kalau nk masak kari petik je..kalau terasa nak ulam cicah budu, ulam raja ni sedia dipetik..hoho

tanam sikit-sikit sudah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3.dare to fail


 

konon-konon chekgu nk membuat eksperimen la..hari tu risau nk tinggal lama takut mati kering pulak pokok-pokok ni..last2 fail..nasib baik tak mati

lubang yg ditebuk tak menghasilkan tekanan mengikut prinsip Archimedes..haha

{ 20 comments.. read them below or add one }

sonata anak kancil sonata anak kancil 07 October, 2009
Hubby kata :

1. banyakkan campuran sabut dalam tanah
2. alas dengan piring pasu - siram secukupnya sebelum tinggal
3. biarkan lebihan air dalam piring itu...air itu akan naik secara kapilarise

****susah2 kalau dah kekeringan - tanamlah semula! he3x....
n@m@n n@m@n 07 October, 2009
sonata anak kancil~

no. 1 tak pernah dgr pulak
no. 2 -done-
no. 3 -done-

nk tanam semula tu yg seksa kak..hehe
tengku_fir21 tengku_fir21 07 October, 2009
sangat teringin utk menoreh getah
sonata anak kancil sonata anak kancil 08 October, 2009
No 1 - sabut kelapa - coco-peat+tanah
xiiinam xiiinam 08 October, 2009
Jenis Tangan Sejuk n@m@n ni...
n@m@n n@m@n 08 October, 2009
tengku_fir21 ~ jom ke kampung belajar menoreh...hehe


sonata anak kancil ~ wah..complicated nya..hoho..mana nk cari sabut ni..

untung batu tenggelam, untung sabut timbul ( eh..betul ke?)
n@m@n n@m@n 08 October, 2009
xiiinam ~ saya kategori mammal kak..

berdarah panas..hehe..

tangan sejuk tu cane???
ninim ninim 08 October, 2009
cikgu...camner nak buat orang tak leh copy entri dan gambar kita erk...huhuhu...tak pandai...cikgu ajar erk
Cikgu Adham Cikgu Adham 08 October, 2009
salam... demo reti ke noreh?
Cikgu Adham Cikgu Adham 08 October, 2009
salam... demo reti ke noreh?
cikgu_math cikgu_math 08 October, 2009
nasib la penghuni tingkat 7....
ulam raja pun tanam dalam pasu!
a kl citizen a kl citizen 08 October, 2009
assalammualaikum

baguslah naman ni, sahut seruan buku hijau betul
zieha zieha 08 October, 2009
untung noreh skrg..mmg lumayan:)
n@m@n n@m@n 08 October, 2009
ninim ~ get the code n tutorial from

http://ady.via.my/2009/05/tutorial-disable-right-click.html

kena sabar edit HTML...selamat mencuba ye


adham ~ kawe toreh pokok getah tak berapa reti..

belago woh getoh champion la..hehe
n@m@n n@m@n 08 October, 2009
cikgu_math ~ tu la kak..hehe

takpe, janji pokok tu idup jah..



a kl citizen ~ waalaikumussalam kak..

hijau pokok menjadi terapi mata n minda kan??

agak2 HIJAU mng tak kt Bagan Pinang?? opss..lari tajuk
n@m@n n@m@n 08 October, 2009
zieha ~ tapi hari tu menjunam jatuh harganya kak..

kesian masa harga jatuh tu..tak berbaloi menoreh..

tp alhamdulillah sekrg reganya dh naik
n@m@n n@m@n 10 October, 2009
en_me~ ape yg otai en me??

toreh getah ker?
Fly Fly 12 October, 2009
bila dilihat pada gambar ni, macam2 yang boleh diterjemahkan serta dikaitkan dengan rona2 kehidupan :)
n@m@n n@m@n 12 October, 2009
Fly~ kalau org tu cintakan seni..

setiap gambar tu menceritakan seribu satu makna

bg org biasa, setiap gmbr tu hanya lah gambar..hehe