kegunaan ibarat MPV..perjalanan ibarat kompak lama

Wah..Ini bukannya iklan kereta..hehehe

Ramai org cakap guru umpama MPV ( Multi-Purpose Vehicle )..:)

Minggu ini perumpamaan itu terbukti betul lagi..Salah seorang kawan seniorku di sekolah, pada pagi Isnin semalam tiba-tiba diberitahu oleh pentadbir yang dia dan seorang lagi ditugaskan untuk menjadi pengadil acara tarik tali..



Acara itu diadakan sebagai pengisian aktiviti lepas PMR..

Terkebil-kebil jugak la dia lepas tau kena jadi pengadil..mana taknya..tak 'standby' pun baju,seluar dan kasut sukan..Jadi hari Isnin tu turun ke padang berkemeja lengan panjang dan berkasut kulit hitam....dengan padang yg sedikit becaknya..

Tapi kerana tugas..................

 
tarik jangan tak tarik!

Tapi hari ini dua-dua cikgu tu lengkap berpakaian sukan..Siap yang sorang tu beli kasut sukan PUMA baru lagikkkkkkk!!!!!!

 

Tu la tugas kami ye...boleh jadi apa saja dalam sekelip mata..dlm ape eh...emm..tanpa persediaan

aku pulak dapat tahu kena kendalikan Latih Tubi Add Math untuk pelajar F5...lagi la 'gabra'..aku silabus F5 pun tak belek lagi
(sebab aku mengajar F4 je)..Dengan takde persediaan lagi..Nasib baik la KP aku yang bagi 'talk'..Aku jadi juruteknik dan pembantu je haritu..hoho

Kenapa perjalanan ibarat kereta kompak lama???? emm..biasa kan kita dengar pasal perbandingan kenaikan pangkat guru dan PTD?..Bab ni malas nak ulas panjang lebar..nanti dikira tak bersyukur pulak kan?? Lagipun aku tak berapa tahu sangat..huhuahuahua

Ni pulak tugas 'standard' bagi guru-guru seluruh negara..hehehe..sedang menanti untuk disempurnakan



kali ini aku tiada pembantu..kena 'stapler' sorang-sorang..Dulu ada pembantu seperti dalam entri ini


Darwisy holding mama's finger..

{ 17 comments.. read them below or add one }

xiiinam xiiinam 27 October, 2009
Tumpang sedih dengan tragedi Kula Dipang semalam......



Demi 'menggembirakan' anak-anak orang....
Tetapi, kesalahan dibebankan ke atas bahu guru juga....bila sesuatu berlaku!
Cikgu Jang .. Cikgu Jang .. 27 October, 2009
salam perkenalan dari koi...

nice blog.....
n@m@n n@m@n 27 October, 2009
xiiinam~ itula kak..kita juga yg disalahkan..


kalau mcm tu kan..tak payah adakan aktiviti la untuk murid-murid..

btw,

semoga keluarga mangsa tabah...
n@m@n n@m@n 27 October, 2009
Cikgu Jang ~ salam kembali cikgu..

hehe..buat setakat yg mampu je
Anak Tumpat Anak Tumpat 27 October, 2009
gitu lah cekgu.. macam2 blh bt..kalu dok buke cekgu namanya..haha.. kita terima ajer la..
n@m@n n@m@n 27 October, 2009
Anak Tumpat & sonata anak kancil


MALAYSIA BOLEH!!!!
Aidil Fadzil Aidil Fadzil 27 October, 2009
Salam...mana-mana boleh jadi apa sahaja...klik je nak jadi apa...terus jadi... semudah itukan....biar apa pun matlamat kita SATU...mendaulatkan AGAMA, bangsa dan Negara.
A.I.Z.A.T A.I.Z.A.T 28 October, 2009
salam.man, apa kaba?
sory la lama x singgah sini, ak sibuk sgttttttt.. comel baby ko.. congrats ek..take care man..
AdiE AdiE 28 October, 2009
comelnye anak die...
(xde kene mengene dgn entry nie kn..huhuhu)
laki cikgu kimia laki cikgu kimia 28 October, 2009
dulu lagi gua sudah bilang. lu ni serba boleh. keep it up bro!
Webmaster@Echam Webmaster@Echam 28 October, 2009
Naman,
Perghhh.. banyak keje korang.
n@m@n n@m@n 28 October, 2009
Aidil Fadzil ~ betul tu..hati mau ikhlas kan...



A.I.Z.A.T~ salam aizat...

wah ..lama menyepi,ingt merajuk sebab M.U klh aritu..hoho

alhamdulillah sihat semua..TQ :)
n@m@n n@m@n 28 October, 2009
AdiE ~ TQ.. :)



laki cikgu kimia ~ dude,
when u have the title 'cikgu'

u must be 'serba boleh'..hahaha,speaking ostolia gitu..

tak caye ko tnye cikgu kimia.amacam??




Webmaster@Echam ~ agaknya gitulah..hehe
imanshah imanshah 29 October, 2009
Seronok hapa jadi pengadil tarik tali..huhu mestilah amek cg jadik pengadil, takkan nak jemput mamak nasik kandaq kowt..selamat memeriksa!!
suffian.othman suffian.othman 29 October, 2009
wa...ckgu xbli sneakers puma ke? hek3.. gmbr blur la..terang sgt..ni mst x set ISO , AV nie..
n@m@n n@m@n 29 October, 2009
imanshah~mmg syok..berbaloi-baloi....hehe..tu baru tunggu nk stapler daaaa...





suffian.othman~ woit..xkn xboleh beza gmbr DSLR ngan henset cabuk kot..hehe

tu ngan K810i daaaa..

xkan nk bwk 'gedabak' tu ke sekolah