Wut The F***, Wut The H****, S***..Kenapa nk guna dlm blog?


Pernahkan anda rasa nk mrh tahap 'gaban' ????

Tak puas meluahkan dgn lisan samaada sorg2 atau dgn org lain, anda menterjemahkan pulak melalui tulisan yakni di dlm blog anda???


Dan kenapa pulak mesti mengekspresikannya melalui perkataan Wut The F***, Wut The H****, S*** dan yg sewaktu dengannya..

Adakah kita puas..Atau redakah amarah kita bila perkataan itu diluahkan??

Kalau secara lisan iaitu secara spontan, itu mungkin kita tak boleh kawal..tetapi kalau melalui tulisan..Chekgu rasa ianya bukan lagi tindakan luar kawalan..Tetapi dlm kawalan ( not about science)


Ala..Kena jadi diri sendiri la..Buat apa nak tunjuk baik?? Hipokrit..

Memang la kan..tapi bayangkan kalau anak kita/anak murid kita atau paling koman pun budak-budak baca..Apa tanggapan diorang?? Takpe..diorang tak baca pon..ermmmm

Bukan ditujukan pada sesiapa sebab kadang2 chekgu camtu jgk..Tp takde smpai guna perkatan-perkataan Mat Salleh tersebut..maybe perkataan tersebut tempias dr PPSMI kot..hoho

Pernah juga chekgu terbaca satu ulasan mengenai kejadian rusuhan di stadium oleh penyokong KELANTAN..penulis melabelkan mereka yg terlibat sebagai anak beruk..Kalau ikutkan rsa marah chekgu, nak juga komen

'kalau anak ko nakal, cikgunya panggil anak beruk boleh??'

tapi chekgu diam..w/p dlm dada agak membara.

Mungkin dia saje nk pancing 'traffic' kot..Biarkan si Luncai Terjun Dengan Labu-labunya

pernah juga chekgu hampir menulis utk meluahkan perasaan marah yg tengah bergelodak..Antara sebabnya:

1) Chekgu menjadi mangsa undang-undang manusia
2) Chekgu sebagai pelanggan dilayan mcm sampah

Tapi chekgu cuba utk tidak menulisnya.kerana chekgu tau kalau ditulis..makin berpanjangan lah amarah chekgu tu..dan mungkin ntah apa-apa perkataan yang chekgu guna..Sebab kalau kita nk menulis kn amik masa yg lama, jd marah tu pun lama la..baik chekgu duk diam..bermonolog dalaman (bahaya jgk nih)


Mungkin kalau chekgu betul-betul menghayati dan mengamalkan cara atasi marah seperti kat sini kan bagus...

Bukan berkhutbah, cuma betul diri jua
a quote from Alhamdulillah by Yasin feat Too Phat

{ 7 comments.. read them below or add one }

laki cikgu kimia laki cikgu kimia 22 October, 2009
carut carut carut! huh gua x hipokrit langsung dah rase nye nih :P
n@m@n n@m@n 22 October, 2009
laki cikgu kimia ~ wah..lu mmg konkrit la...hoho

suspek sama lu..
mantan mantan 22 October, 2009
n@m@n,
betul tak kata orang, bahasa tu cerminan peribadi?
n@m@n n@m@n 22 October, 2009
mantan~ betul tu...

tp kdg2 bahasanya elok,peribadinya belum tentu..

lebih2 lagi talam 2 muka
a kl citizen a kl citizen 22 October, 2009
assalammualaikum

cikgu2 pun ramai mencarut... tapi akak tak termasuklah... memang tak patut, apatah lagi bertitle cikgu...
kat luar atau kat blog sama je... bahasa kenalah jaga
n@m@n n@m@n 23 October, 2009
a kl citizen~ bnyk org bnyk ragam kan akak??
Pert Doherty Pert Doherty 13 March, 2010
selera masing-masing (sopan x? hehe)