Sudah Sampai Ajalnya

IMG_4903

comel kan??

Makhluk comel ni pernah chekgu ceritakan dalam entri 'susahnya kalau modelnya tak reti duk diam'


Masa balik kampung hari tu chekgu hendak jadikan dua beradik itu sebagai model lagi .Pada firasat chekgu bila dia dah besar mungkin lagi banyak aksi-aksi comel yang boleh diabadikan dalam kamera besar berbajet rendah chekgu tu

IMG_4916
mungkin aksi rempit sebegini dapat digantikan dengan aksi menimbang 3 biji bola menggunakan hidung ke (ko ingat tu singa laut ke?)

Tetapi hajat chekgu tak kesampaian, kedua-duanya telah pergi buat selama-lamanya..sob..sob..sob..sedihnya..Lagi sedih bila diketahui punca kematiannya

seekor mati terkepit
seekor lagi sakit


Nak buat macam mana, sudah sampai ajalnya kan?

hanya Allah sahaja yang kekal iaitu bersifat Baqa’

Yang tinggal hanyalah si gedebus yang bulu-bulunya makin kusam..Setia menanti di depan pintu



Nak berkenalan dengan gedebuss sila ke gedebus kucing atuk yang suka tido

{ 16 comments.. read them below or add one }

Mata Hati Mata Hati 18 February, 2010
ish..kesiannya kat kucing tu..

lamanya tak singgah kat sini..huu
cikgu_math cikgu_math 18 February, 2010
kucing CM pun tak sihat ni... batuk-batuk . kalau orang pasti dah tak tinggalkan katil!
xiiinam xiiinam 18 February, 2010
Bini Eimou (kucing Nuha) menghilang dengan anak-anaknya sekali....


si Eimou tak kisah...
Nuhanya pula yang terdemam-demam...
laki cikgu kimia laki cikgu kimia 18 February, 2010
lek lah naman. nanti gua sms koala sekor pengubat duka..
tunbegia tunbegia 18 February, 2010
teringat dapat email ada gambar kucing comel kena pijak dengan kasut tumit awek sampai terkeluar biji mata,

salamm,
sonata anak kancil sonata anak kancil 18 February, 2010
semalam Stokin bergaduh dengan adik dia....dia suka sangat gaduh ...tak padan dengan diamnya....

beberapa minggu lepas Si Itam kena langgar kat jalan besar...jiran beritahu malam2...tak kuasa aku nak keluar( masa tu hubby tak ade ) ...ntah2 Si Itam lain...bukan dia aje....tapi sampai la ni...tak ade....ye le kot!

gedebus nak kawan dengan Stokin boleh la...dia tine ke??? Stokin jante...ngeh3x
insan pendidik insan pendidik 18 February, 2010
salam,

moga dpt pengganti modelnye tuu
Hasnor Hasnor 18 February, 2010
huhuhu sgt comeyy okeh...cat2 tuh!
:(
too bad so sad..mati la plak.. :(
x pe laa..beli cat baru..

p/s: sgt lawa gmbr2 cikgu tuh ;) lense lumayan!!
~cinonet~ ~cinonet~ 18 February, 2010
takpe, kucing yg baik sgt disayangi Allah. sbb tu Allah amik nyawanya.
imanshah imanshah 18 February, 2010
Ramai betol peminat kucing ya
a kl citizen a kl citizen 18 February, 2010
innalillahi wa inna ilaihi ro ji 'un


comel kucing2 tu ...naman
tchersally tchersally 18 February, 2010
erkkk..terkepit ape si comey tu naman..??
ahmad humairi ahmad humairi 18 February, 2010
innalillahi wainna ilaihi rojiunn...
Daddy Zuki Daddy Zuki 18 February, 2010
kucing dtg n pergi. jgn bersedih, lama2 nanti adalah anak2 kucing yg dibuang di laman umah atuk u. harap2 yg bakal dtg tu comel2 belaka.
n@m@n n@m@n 19 February, 2010
Mata Hati~kan?singgahla selalu..;P

cikgu_math~panas kot CM?

xiiinam~sayang betul Nuha kt kucing dia ye?

laki cikgu kimia~SMSke MMS
?hehe

baincardin~ separuh drpd iman...;)

sonata anak kancil~ gedebuss betina akak sonata..eheh

insan pendidik~moga-moga...

Hasnor~ kit lens je..hoho


tunbegia~kesiannya


~cinonet~ kepada Allah juga kita kembali ..

imanshah~nk join?

a kl citizen ~comel kan..

tchersally~dekat bawah almari atuk ckp..

ahmad humairi~;)

Daddy Zuki~ harap-harap next time blk ada..hehe