Dewa19-Selimut Hati cover by cikgu naman

Assalamualaikum/salam sejahtera.

Sudah lama tak buka youtube..huhu..tengok akaun sendiri. Lepas tu tengok pulak berapa ramai orang tengok video-video yang ada..Rupanya ada satu video yang mencapai angka 2,217 views. Hoho, sebuah lagu oleh sebuah kumpulan yang saya anggap genius muzik, Dewa 19. Bukan Dewasa, Dewata Raya mahupun Dewan Bahasa dan Pustaka. ;)

Snapshot daripada akaun youtube saya. Direkod pada 2007. Masa masih muda, sekarang sudah meningkat tua sedikit. Sedikit sahaja..hehe


Kalau En. Mimpi yang nyanyi sedap tu dengar mesti tergelak sampai terguling-guling kan?

Kod Gitar Selimut Hati-Dewa 19

F# B C# F# Bbm B
aku akan menjadi malam malam mu..
C# F# Bbm B
kanmenjadi mimpi mimpi mu..
C# D#m G# G#m
dan selimuti hatimu..
C#
yang beku..


F# B C# F# Bbm B
aku kan menjadi bintang-bintang mu..
C# F# Bbm B
kan s’lalu menyinarimu..
C# D#m G# G#m
dan menghapus rasa rindumu..
C#
yang pilu


reff: Bbm D#m B
AKU BISA (uuu uuuu)
C# Bbm D#m B
UNTUK MENJADI..APA YANG KAU MINTA.. (uuu uu)
C# Bbm D#m B
UNTUK MENJADI APA YANG KAU IMPIKAN..(uu uu)
C# Bbm D#m
TAPI KU TAK BISA MENJADI DIRINYA

F# B C# F# Bbm B
aku kan menjadi embun pagi mu..
C# F# Bbm G#m
yang kan menyejukkan jiwamu..
C# D#m G# C#
dan membasuh hatimu.. yang layu


G#m B C# D#
tinggalkan sejenak lalumu..
Bb F Bbm B
beri s’dikit waktu..kepadaku..
Bbm D#m
tuk meyakinkan mu..

Nota Ringkas : Sudah berkurun tak memetik tali gitar, sekarang lebih kepada menekan butang 'shutter'.

Entri sebelum ini

6 comments.. read them below or add one

Encik Mimpi Encik Mimpi 22 March, 2010
ape pulakk!! sedap laa nii!! sedap gile.. en.mimpi nyanyi ntah pape ntah! huhu XD
a kl citizen a kl citizen 22 March, 2010
oohh... bekas penyanyi lah naman ni ya?
n@m@n n@m@n 27 March, 2010
mr dream~ eleh..kura-kura dalam perahu la tu..;P

a kl citizen~heeha,penyanyi jalanan
thestylecatalogue thestylecatalogue 24 April, 2011
salam, tab utk intro die camne? sy bru nak belajo maen gitar, mintak tunjuk ajar
fish_639@live.com
sensasi2020.com sensasi2020.com 06 October, 2012
Hebat2, pandai cikgu bermain gitar, boleh ajar saya ke? saya ada juga minat, tapi tak pandai main, cuma tak tahu tekniknya saja.
sensasi2020.com sensasi2020.com 06 October, 2012
Terima kasih cikgu..!!berita drp kawan terselit entri saya sensasi2020.com (backlink. Semoga blog/entri lebih byk lagi rakan2 yg kunjungi. Makain lama video youtube yg kita upload di situ semakin ramai yg lg yg kunjungi.