JIka Tiada Mentari..Mana Bisa Rembulan Sinar di Malam Sepi

Sana panas..sini panas..lajukan kipas..kuatkan 'aircond'

Panas..Itulah barangkali antara perkataan yang banyak dituturkan semenjak dua menjak ini

imej terkini matahari sumber ; SOHO

12.30 tadi masuk ke kelas nak mengajar Add Maths, tengok masing-masing gelisah macam cacing kepanasan. Masing-masing nak duduk di bawah kipas. Bahkan ada sang lelaki yang membuka beberapa butang baju yang atas, menunjukkan dada yang tak beberapa berketul tu..hoho

Itu belum dikira cikgunya yang berjalan melintasi beberapa blok, menuruni berpuluh anak tangga ke kelas yang terakhir untuk hari ni..Semasa mengajar terasa air peluh mengalir semacam Sungai Kinabatangan, mengalir dari atas hingga ke bawah umpama Niagra Falls


Dalam bilik guru juga sama bahangnya, kipas yang hanya berpusing-pusing di ruang tengah bilik guru pada kelajuan yang maksimum tetap tak berupaya mendinginkan badan chekgu yang berada jauh daripada kipas.Barangkali mereka yang duduk dalam kedinginan 'aircond' tidak dapat merasakannya

Masa hujan kita mengeluh
Masa panas kita mengeluh

kita nak macam mana? suam-suam kuku??hoho

********************


jika tiada mentari
mana bisa rembulan
sinar di malam sepi

jika ditakdirkan begini
kurelakan terima
syukur yang diberi

Lagu: Kau yang mengetahui
Album: Arus Qudus
Artis : Yasin



jika tiada mentari           Lokasi : Kulim, Kedah

mana bisa rembulan          Lokasi : Pasir Puteh, Klate

kita belajar sains/ilmu alam sedikit ye!!

Q; Is moonlight reflected from the sun?

A: What we refer to as "moonlight" is, actually, reflected sunlight. The moon does not produce its own light.

6 comments.. read them below or add one

a kl citizen a kl citizen 03 March, 2010
memang panas naman,
akak , kat sekolah beli kipas sendiri, sebab macam naman lah duduk jauh dari kipas
n@m@n n@m@n 03 March, 2010
a kl citizen~ saya pun kalau dapat kipas sendiri pon bagus kak..hehe

panas, nak buat kerja tak selesa
xiiinam xiiinam 03 March, 2010
Kalau nak bilik sejuk....jangan jadi cikgu. kan...kan..kan...



Musim macam ni, kena pulak merentas desalah, sukanlah...lagi rentung dibuatnya...




Pssst: Asal jangan ada orang bikin panas sudah di tengah cuaca pijar ni..ahaks!
n@m@n n@m@n 03 March, 2010
xiiinam~ hehe..cikgu kan 'membakar' diri


siapa tu bikin panassssss??????
sonata anak kancil sonata anak kancil 04 March, 2010
memang cuaca panas...tapi saya dalam air-con pun sentiasa panas!!!setiap kali solat sentiasa berdoa supaya tidak berlaku perkara2 yang diingini...kalau panas...hu3x satu sekolah boleh panas loooo....
n@m@n n@m@n 04 March, 2010
sonata~ saya suka menumpang aircond di bilik GKMP..hehe