Yang Kromosom XY pun cantik jugak!

Salam..

Kita belajar sains kejap..hoho..Kat bawah ni adalah kromosom seks lelaki dan perempuan


The nuclei of human cells contain 22 autosomes and 2 sex chromosomes. In females, the sex chromosomes are the 2 X chromosomes. Males have one X chromosome and one Y chromosome. The presence of the Y chromosome is decisive for unleashing the developmental program that leads to a baby boy.
from google

Sikit-sikit sudah ye, sebab ni sebenarnya adalah tag daripada akak KL Citizen yang
  • perahsia
  • perasan bijak
  • pemikir agung yang tak dikenali sesiapa
  •  pemurah sen....yuman
  • perlu cukup tidur, kalau tak, susah nak membesar
  • pentingkan suara, sebab kalau takde suara tak boleh cari makan dengan mengajar
  • pelawak, ... yang tak layak masuk Raja Lawak..

Itu semua adalah 7 Perkara tentang yang memberi 'award' di bawah ini. Semua perkara di atas tu dicilok daripada blog beliau.


Terima kasih akak kerana memberi 'award' blogger cantik ini.Aww..Cantiknya i..(gelinya..hoho).Orang lelaki (XY) pun cantik jugak.Uhuk!

Chekgu pun nak tiru akak membuat 7 Perkara tentang diri chekgu ini
  • Penjawat awam yang kebanyakan Sabtunya juga di tempat kerja
  • Pendidik yang kekadang mendidik orang yang tak suka dididik sebaliknya mengherdik kita
  • Papa kepada anak mama Darwisy

  • Pemilik motokar hitam berjenama negara
  • Penulis blog sambilan (nak kena bagitau jugak?)
  • Photographer berbajet rendah dengan lensa murahan

    RM40 perjam(unlimited shot)

  • Pencen daripada penulisan skrip di Dewan Pelajar


Award ini dipanjangkan kepada sesiapa saja yang membaca entri ini..hehe..Kalau pilih nanti ada yang berkecil hati tak dapat.;p. Nak ambil la, kalau tak nak Aiman tak kisah.

Nota Ringkas : Cantik itu subjektif. Pada mata kita cantik tak semestinya mata orang lain memandangnya cantik.

2 comments.. read them below or add one

fitri oh fitri fitri oh fitri 23 March, 2010
i taw. blaja jgk biologi. haha




http://fitridzulkifli.blogspot.com
baincardin baincardin 25 March, 2010
Support Earth Hour! yay! ^_^