7 Sebab Kenapa Terjadinya Sindrom Monday Blues?

Salam..

Hari Isnin selalu dikaitkan dengan Monday Blues. Kenapa ya? Nampak tak bersemangat, letih, malas dan yang sewaktu dengannya bila tiba je hari Isnin..hoho.Adakah ia disebabkan virus, atau hanya psikologi sahaja?
+gambar-gambar dari corbis

Adakah kerana sebab-sebab di bawah ini?

  • selepas 2 hari berhujung minggu, terpaksa mengadap kembali bos yang asyik nak marah je kerjanya?


mana tak marahnya, asyik berblog dan ber'Facebook' je..hehe




  • selepas 2 hari bebas dari kawan-kawan yang suka tikam belakang, terpaksa mengadap mereka untuk tempoh lima hari lagi?




  • selepas 2 hari bercuti, badan penat sebab banyak menghabiskan masa dan duit di pusat membeli belah?




  • selepas 2 hari bercanda di pantai bertemankan deruan ombak, tiba-tiba bunyi mesin fotostat dan mesin fax kembali menjadi rakan baik?





  • selepas 2 hari boleh tidur selepas Subuh, terpaksa bangun seawal 6 pagi untuk ke tempat kerja?




  • selepas 2 hari bersenang-senang, terpaksa mengadap kembali kerja yang tak tau bila nak habis tu?




  • selepas 2 hari jarum minyak kereta tak bergerak, terpaksa menempuh jarak yang jauh untuk ke tempat kerja?




hehe..Mungkin anda ada jawapannya. Sila kongsi ye!!

Selamat kembali bekerja!

+++ Kebetulan



Nota Ringkas : Ada ramai lagi yang tak dapat kerja, jadi bersyukurlah kita ada kerja.

{ 10 comments.. read them below or add one }

kenwooi kenwooi 12 April, 2010
but after 5 days.. it'll be another weekend =)
n@m@n n@m@n 12 April, 2010
after weekend,it'll be another workdays! ;)
cikgu isza cikgu isza 12 April, 2010
yang mana erk? pilih jerlah yang mana suka :D
Bapak Bapak 12 April, 2010
Bapak x pernah rasa monday blues pasal biasanya sabtu & ahad pun kena kerja...huhuhu....
a kl citizen a kl citizen 12 April, 2010
rasanya sebab kena mengadap benda rutin...
HEMY HEMY 12 April, 2010
aku time monday la efisyen...sbb keje aku nk setel sume utk minggu tu..ahaha
laki cikgu kimia laki cikgu kimia 12 April, 2010
nak buat macam mana.. hidup ibarat roda. isnin tetap datang minggu depan ibarat iklan Tora!
rossoneri rossoneri 12 April, 2010
lol, suka yang no 2 tuh, bila baca ni kan, rasa macam makin malas nak carik kerja..haha..tp kene carik gak..hohooo
kyo_9 kyo_9 09 August, 2010
semestinye bab kene bangun awal tuh alasan no 1.. sabtu ahad dok bangun tengahari jer.. :p
akubiomed akubiomed 06 March, 2012
Itu kadang-kadang jadi moody apabila rehat hujung minggu dikacau. :-)