Hasil Tabungan di Peti Pos Sejak Bujang Lagi!!

Salam..

Inilah tabung peti pos yang saya dapat masa cabutan bertuah dinner akhir tahun sekolah 3tahun lalu..hoho..Comel kan?


dah penuh, jadi terpaksa la korek nak tukar dengan duit kertas lah pulak. Agak-agak berapa la ye? Kali terakhir kira RM38++..hoho

Jom mengira!!!
++Darwisy takut dengar bunyi syiling banyak, siap nangis. Kalau dengar dan tengok saya potong ayam tergelak tak henti-henti pulak..;)


Kiraan terhenti selepas dah dapat RM100.hehe..Banyak jugak hasil tabungan ye!. Siap berbungkus dalam plastik nak pergi tukar dekat kedai mamak kat bawah. Kedai mamak yang trolinya banyak kali dipinjam oleh saya. Mesti mamak tu cakap

'' Hari-hari datang mau pinjam..Hari-hari datang mau pinjam!''

tinggal duit seposen yang banyak..tak larat dah nak kira..haha..Masuklah tabung balik

bungkus jangan tak bungkus!

Sedih pulak mengingatkan syiling-syiling purba(purba??) yang saya simpan dari zaman kecik lagi dah hilang entah kemana.. Yang tinggal hanya yang di bawah ni



seringgit tahun 1982(tak lahir pun lagi..hehe)

Yang paling sayang duit syiling berapa sen entah, tapi tahun 1905 pun hilang..huwaaa!!

Duit siam sawadekap kap kap kapala pun ada woo!!



seringgit ni kalau 50 tahun akan datang bernilai tak? Sampai setengah juta tak ?haha


Dulu tabung buluh ni sangatlah popular kan? kalah Siti Nurhaliza..kui..kui..Kumpul, kumpul jugak. Nak duit pecah tabung..haha

Nota Ringkas :Sekarang macam-macam bentuk pelaburan ada kan? Pilihla yang terbaik. Jangan nak cepat kaya saja!

{ 8 comments.. read them below or add one }

xiiinam xiiinam 19 April, 2010
.....berbaloi hadiah lucky draw tu!
miss lolly a.k.a luvfareda miss lolly a.k.a luvfareda 19 April, 2010
l0lly p0m suke simpan syiling dalam tabung :)


kal0 letak merata rugi.
n@m@n n@m@n 19 April, 2010
lolly~ wife pesan nanti syiling jangan letak merata, nanti anak masuk mulut ..hehe

xiinam~berbaloi-baloi macam ikan kaloi!
cikgu isza cikgu isza 20 April, 2010
dah banyak kali korek tabung. Selalunya beli barang yang anak2 impikan.. atau gi bercuti.. hehehe

bilalah nak melabur lak yer
tengku_fir21 tengku_fir21 20 April, 2010
ouwwhh...
mahu duit syiling antik itu satu...
hati - ema hati - ema 20 April, 2010
asal menabung jer aku korek..tu sebab x penuh2.. hahaha
n@m@n n@m@n 20 April, 2010
cikgu isza~nanti kumpul balik.hehe

tengku_fir21~mana boleh..tunggu nilai sejuta..nak jual..haha


hati - ema~kena simpan kat peti besi, kunci pastu buang kunci jauh2..hoho
Kie-yu Kie-yu 23 July, 2010
pelaburan dan perlindungan
pilihan org zaman skrg :D