Tinggal Lima Ringgit Baru Terhegeh-hegeh Nak Beli Buku!!

Salam..

Membaca jambatan ilmu. Dengan membaca :
  • kita akan tahu apa yang kita tak tau
  • kita akan lagi paham apa yang kita sedia faham
dan banyak faedah lagi kan?

Masa kat Carrefour Alamanda terpandang satu 'clearance stock' buku-buku. Bukannya buku dah guna pakai tetapi buku-buku baru, cuma keluaran agak lama. Paham ke? hoho..Yang 'best'nya semua buku tu harganya RM5 tak kira tebal ke nipis.


Chekgu belek-belek la cuba cari buku yang sesuai dengan jiwa raga ini..lalala..

Novel..Bisness..Marketing..Novel lagi..kartun..Pengurusan..tup..tup jatuh hati kat buku ni


Mentang-mentang menjadi penternak lemak degil yang berjaya a.k.a badan berisi a.k.a gemukss, buku ini menjadi pojaan hatiku!


Lose Weight.
Ya! Mahu kurangkan 5 kilogram yang berlebihan ini

Build Strength.
Kekuatan untuk mendukung Darwisy yang semakin berat ini..hehe

Feel Energized.
Perlu bertenaga untuk beratus-ratus langkah sehari termasuk naik turun tangga bertingkat-tingkat untuk membantu mencurahkan ilmu kepada anak-anak orang (kata ckLah) di sekolah

Pengenalan bab pertama tentang 'Fitness dan Exercise' pun sudah menarik!

klik untuk baca


Buku ini pun tak habis baca lagi..hehe. Dapat percuma atas pembelian pam susu yang kadang-kadang bila difikirkan rumit sangat kah mesin pam itu sampai boleh cecah ratusan/ribuan ringgit?

Nota Ringkas : Amalan membaca memerlukan disiplin diri kan? Baca blog yang berinformasi pun bagus juga kan? ;)

5 comments.. read them below or add one

Cikgu Adham Cikgu Adham 04 April, 2010
salam ziarah sheikh.. adeiii lama kawe x singgah.. membaca la selalu heh heh
pak long pak long 04 April, 2010
salam buat gu kawey....
nasib baik 5 rial....kalau 4 rial...sensitif tu....tok den nak baca...ganduh semacey...
n@m@n n@m@n 05 April, 2010
adham~salam..tyla..senyap jah gu!hehe


paklong~ sensitip tu pak long..hehe
xiiinam xiiinam 05 April, 2010
Membaca Jambatan Ilmu...

He..he..he...
n@m@n n@m@n 05 April, 2010
xiinam~ Jambatan kalau tak bina betul2 runtuh tau..hehe