Umur 2 Tahun Hisap Rokok 40 Batang Sehari!!!

Salam..

Melentur buluh biar dari rebungnya

Tapi biarlah dilentur dengan cara yang betul.

Terkejut bila terbaca artikel ini. Budak berusia 2 tahun di Indonesia menghisap 40 batang rokok sehari. MasyaAllah!!!!.
His mother, Diana, 26, wept: 'He's totally addicted. If he doesn't get cigarettes, he gets angry and screams and batters his head against the wall. He tells me he feels dizzy and sick.'

Nampaknya penangan ketagihan rokok ni tak mengenal usia. Kata-kata ibu di atas membuktikannya.
>his fishmonger father Mohammed, 30, said: 'He looks pretty healthy to me. I don't see the problem.'>
Rokok itu menyihatkan?? Alahai




Video di bawah ni pulak menunjukkan aksi merokok kanak-kanak ini. Gayanya seakan-akan seorang dewasa tengah menyedut asap yang tidak berkhasiat lagi memudaratkan itu. Yang kelakarnya cara dia menghisap botol susu masih menunjukkan yang beliau adalah seorang kanak-kanak yang berusia 2 tahun.


Sebelum ni dah terkejut bila tengok anak-anak kat Malaysia ni, seawal di bangku sekolah rendah dah mengenal rokok. Ni kan pula 2 tahun? Minta jauhlah kena keluarga kita kan?

Sedih bila mengenangkan nasib kanak-kanak ni kelak.

Nota Ringkas : Sesetengah manusia sekarang semakin pelik(?)

{ 18 comments.. read them below or add one }

Damia Aleesya & Damia Ayunie Damia Aleesya & Damia Ayunie 21 June, 2010
betul...manusia semakin pelik...minta dijauhkan drp keturunan kita...
zairie zairie 21 June, 2010
hebat la adik nie.. ade stail isap rokok.. abg yg encem nie pon x pandai isap rokok dik.. hehe
tengku_fir21 tengku_fir21 21 June, 2010
ouwwhh...kesian nyer dia...
E.d.Y E.d.Y 21 June, 2010
fulamak..gaya xboleh blah...rosak budak2 skrg
cikgu isza cikgu isza 21 June, 2010
kalau orang bagi sebab merokok untuk kurus,, tipulah kan.. tengok jer badan budak tu...

mudah2an dijauhkan untuk generasi seterusnya..
E.L.I.Z.A E.L.I.Z.A 22 June, 2010
k.eli ajin tgk kt youtube..tp xsure budok ni ko budok lain..xpehe etep bahaso dio kecek..meme gile sungguh la..nge cara dio isap rokok tu..doh mok dio isap rokok ms prgnt tu gak
sahromnasrudin sahromnasrudin 22 June, 2010
alhamdulillah..sy jd follower cikgu yg ke 336..jemput ke blog sy..tenkiu...
aisha aisha 23 June, 2010
dasyat budak ni,budak ni golongan apa agaknya??dianiaya ke atau sebaliknya??? nmpk hal ni ibu bapanya tidak berilmu dan jahil..rosak generasi akn dtg kalo hal ni diambik enteng..
n@m@n n@m@n 24 June, 2010
@tengku_fir21

kesian..iskh3x ( macam cerita p ramlee)
n@m@n n@m@n 24 June, 2010
@E.d.Y

itulah..dunia sekarang ni kan?
n@m@n n@m@n 24 June, 2010
jangan ada perempuan tertipu dengan kenyataan pengeluar rokok bahawa rokok boleh menguruskan badan..


tapi dah ada yang dah terkena ;(
n@m@n n@m@n 24 June, 2010
@E.L.I.Z.A

baco kat website tuh dio royak bapok dio hok bui ko budok tu..dasyat..
n@m@n n@m@n 24 June, 2010
@aisha

budak ni mangsa la kot..

kita nak komen banyak pun tak guna jugak..mintak jauh je la kan
Muhammad Safie Muhammad Safie 28 June, 2010
adoi budak ni pun..hisap ar mende lain..
kak ina kl kak ina kl 03 July, 2010
salam...entahlah bdk-bdk skrg ni...

yang ambil gambar tukang buat faciallah..akak dah terlentang camner nak ambil gambar.