Duit RM1092.00 tu bila nak pakai chekgu??

salam..

Baru² ni masuk mesyuarat kewangan sekolah. Yang terlibat adalah pentadbir, kerani kewangan,guru² kanan, guru-guru kiri, dan Ketua² Panitia. Chekgu adalah sebagai Ketua Panitia Pendidikan Islam ( berangan nak jadi ostaz ka chekgu oo!)

tu bukti dia..hehe

Dalam mesyuarat kali ni, semua panitia ditanya kenapa duit peruntukan masih ada banyak lagi. Setiap ketua panitia ada jawapan masing². Bila sampai giliran Panitia Matematik Tambahan.

Pengetua : '' Ha..Ni ada RM 1092.00 lagi ni kenapa?''


Dengan tenangnya (suara ala² Nasir Bilal Khan)

Chekgu n@m@n (bukan nama sebenar) :'' Puan, masih ada pembayaran sebanyak RM250 belum dibuat untuk bayaran buku.''

Pengetua : ''Masih ada banyak lagi tu. Nak buat apa?''

Chekgu n@m@n : ''Saya tengah merangka kelas tambahan selepas ujian nanti. Nanti nak guna peruntukan tu la puan''.

Pengetua : ''Lepas ujian ni ada ujian lagi (sambil senyum sinis). Cepat²la sikit ye!''

Oh..Terkena perangkap offside di situ

Sebenarnya kelas tambahan memang chekgu dah mula lama dah. Cuma hitam putih (kertas kerja) belum ada..hoho. Malas betul nak buat kertas kerja ni..lalala.

Yang pastinya, istilah² kewangan ni agak memeningkan. Cikgu yang DG44 (KP Kimia) kat sebelah pun duk tercengang melihat istilah² kewangan tu. Ditanya pulak kepada guru DG41 di sebelahnya yang belum sah dalam jawatan lagi tu..haiyaaa!

kena habiskan jugak, tinggalkan 10% sahaja ye cikgu²!!

nota ringkas : Ujian lagi. Silabus nak habis cepat, tapi ujian tak putus². Ingat ni pelajar² sekolah berasrama penuh ke?

{ 26 comments.. read them below or add one }

sI tEDI sI tEDI 20 July, 2010
rm 200++ ribu setakat dah nak hujung tahun ni adalah satu baki yg besar.

CIkgu,
oleh appear ke amaun tu pada umum dgn letak di sini?:))
n@m@n n@m@n 20 July, 2010
@sI tEDI

tu bukalah amaun yang sebenar pon ;)

tak boleh ke?kenapa?tak tahulah pulak..
Damia Aleesya & Damia Ayunie Damia Aleesya & Damia Ayunie 21 July, 2010
no komen...kalau kak ayu, suka jer tgk duit banyak2 tak terusik....ni sampai kena habiskan jugak tu...
cikgu isza cikgu isza 21 July, 2010
cikgu2 sekolah saya berbelanja dengan bijak..

kata gb lama :)
sonata anak kancil sonata anak kancil 21 July, 2010
perabis cepat2....habis susah...tak habis lagi susah...susah bila kena jawab !
Epul Azimi Epul Azimi 21 July, 2010
wow,teruja tgk banyak duit........:)
CgMas CgMas 21 July, 2010
Paperwork ni x leh ke bg je pd bangla ke indon ke.. leceh betul kan? Tu, rekod pelajar bertimbun2, berapa jam nak siap? Hadui..
ahmad humairi ahmad humairi 21 July, 2010
salam,

lho...boleh beli dusun durian tu....
BIONIC WOMEN BIONIC WOMEN 21 July, 2010
kalau ler duit dalam akaun bank ku sebanyak itu.....raya sakan ler tahun ni beb..huhuhu
baju raya xbli satu pun ag...tensiiiiiiiii
sally sally 21 July, 2010
Bak sini duit tu Naman..tau la akak nak habiskannye..
ckLah@xiiinam ckLah@xiiinam 21 July, 2010
...jangan puloa nanti, dalam dok nak perabih tu, tak sedar terlebih pakai pulak.....jenuh nak bayar balik! He..he...




Psst: Esok gaji...dpt tunggakan dari Januari...yeeeha!
Noor Noor 21 July, 2010
bese la
klu da jd cikgu tu
bukan stkt mengajar je
mcm2 kena buat
mmg nk kena kejar silibus
tp takot cpt sgt student pon xphm
n@m@n n@m@n 21 July, 2010
@Damia Aleesya

memang suko..

tapi kalau tak pakai, peruntukan diambil balik, sebab tu pengetua suruh habiskan je..hehe
n@m@n n@m@n 21 July, 2010
@cikgu isza

bagus²..termasuklah cikgu isza kan?
n@m@n n@m@n 21 July, 2010
@Epul Azimi

kalaulah kita punya kan?
n@m@n n@m@n 22 July, 2010
@CgMas

haha..nanti dibantainya bahasa depa..haruu
n@m@n n@m@n 22 July, 2010
@ahmad humairi

oh kome, doroyan dah berbunge
n@m@n n@m@n 22 July, 2010
@Sharinginfoz

nak belanja lah ni, dengan berhemah..hehe
n@m@n n@m@n 22 July, 2010
@BIONIC WOMEN

sampai raya 10 tahun akan datang boleh pakai..hehe

ops..kenapa tak beli?
n@m@n n@m@n 22 July, 2010
@sally

nak beli gajet la tu..hihi
n@m@n n@m@n 22 July, 2010
@ckLah@xiiinam

kena berpada² la..macam main saham..ops

tunggakan apa ckLah???berapa puluh ribu?lalala
n@m@n n@m@n 22 July, 2010
@Noor

kalau tak habis silibus, result teruk.depa salahkan silibus tak habis..haiyaa
HidrogeN HidrogeN 24 July, 2010
banyaknya duit..kalau disalurkan kepada sesuatu yang baik sebagai aset sekolah..tak mustahil boleh berlipatganda demi kebajikan guru2 dan pelajar2..
Mohamad Mohamad 03 September, 2010
This comment has been removed by the author.