Qunut Panjang Qunut Pendek?

Salam,


Sila baca dengan minda terbuka.


Pernahkah anda mendengar ceramah² ustaz² yang sangat melucukan? Apa pula pandangan anda sekiranya ustaz tersebut menggunakan cerita di bawah ini. Kisah qunut panjang dan qunut pendek.

daripada movie keco-keco raya 'bila syawal menjelma', dari Singapura rasanya


Sekali kita tengok memang kelakar. Masalahnya bolehkah permasalahan dalam ibadat kita dijadikan lawak sebegini? Dan antara komen² yang diterima oleh video ini ada di bawah. Ada yang anggap ia sekadar lawak semata. Ada yang tak setuju. Ada yang beranggapan hanya cuba tengok mesej yang disampaikan.


sila klik untuk besarkan




Pendapat anda macam mana? Patutkan perkara dalam ibadat kita dijadikan lawak seperti ini?


Nota Ringkas : Teringat dekat Ustaz Muda Wali Acheh, masa belajar dekat Matrikulasi Kolej Mara Kulim. Dengar ceramahnya memang takkan mengantuk.

Entri sebelum ini


{ 15 comments.. read them below or add one }

Wan Perlis Wan Perlis 19 August, 2010
tahun ni tak pernah baca qunut lagi..hehehe
cikgu isza cikgu isza 19 August, 2010
lengkapkan diri dengan ilmu..

mungkin ada yang takut jika ada yang tersalah tafsir video ni..
bukan semua memahami apa yang tersirat
dan sememangnya manusia suka melihat yang tersurat sahaja..
n@m@n n@m@n 19 August, 2010
@cikgu isza

entahla..cuma kadang² pendekatan sebegini tak sesuai untuk budak² kan?

diorang hanya akan ambil yang tersurat je
fndrocka fndrocka 20 August, 2010
kat Perlis memang tak baca qunut masa solat subuh..kan...kan...thats y wan perlis tak baca
etomyam etomyam 20 August, 2010
ishk..rasanya tak sesuai betul di videokan benda cam tu..
n@m@n n@m@n 20 August, 2010
@fndrocka

lupa pulak Perlis dan fahaman wahabinya..;)
Zairie Husin Zairie Husin 20 August, 2010
lawak kot... tp cam dorang main2 lak lam hal nie.. huhu

my recent post:
KES PEMBUANGAN BAYI | JANGAN HANYA TAHU BUAT JER..!
e.l.i.z.@ e.l.i.z.@ 20 August, 2010
ore indon ko ni? kecek po indon jah hehehh tapi gak sokmo nah ore wat lawok qunut nih..xreti nok komen molek ko dop wat lawok gini huhuhu
kak ina kl kak ina kl 20 August, 2010
tak tahulah nak komen...tak beranilah..tapi agama mana boleh di buat lawak
Mr PenyuBiru Mr PenyuBiru 20 August, 2010
tak tau cakap aa.dari sudut positif,nampak seperti satu sindiran pedas buat mereka yg tak tau baca qunut & qamat dan satu lagi,nak belajar perlu cari guru yg betul² tau,bukan dgn kawan atau sedara yg 2x5 juga.
n@m@n n@m@n 27 August, 2010
@kak ina kl

itulah..benda macam ni dibuat lawak pulak
n@m@n n@m@n 27 August, 2010
@e.l.i.z.@

ore singapore..tu la..main² dih