Cara Menjadikan Blog Tersenarai di Carian Google?

Nak kalendar bermodelkan diri sendiri???? Sila klik di sini.

Salam..

Itu adalah pertanyaan daripada rakan sejawat tadi, cuma bentuk pertanyaannya tidaklah secara teknikal macam tajuk.

Oh..Rupanya dialah salah seorang yang menggunakan keywords seperti di bawah ni.

ada 2 keywords yang merujuk kepada blog ini..hehe..dulu satu je

masa dulu², n@m@n berada di kedudukan ketiga, selepas gambar mamat Hindustan yang bernama naman tu.sekarang di tempat pertama.

Yang sadisnya, saya sendiri tak tahu cara nak menjadikan blog tersenarai di carian google. Pernah terbaca, tetapi penerangan yang didapati terlalu teknikal (alasan, padahal malas).

Kepada sesiapa yang nak mempelajari teknik² SEO, jadikan blog anda mesra untuk diindeks oleh enjin carian, bolehla rujuk kepada mereka² yang selalu menyentuh bab² ni.

- kak jie
- cikgu Dahlia
- sharinginfoz
- ariff
- yang paling senang, sila google, kena rajin sedikit..hehe(padahal diri sendiri pun malas)

Sesiapa yang ada penjelasan secara tidak terlalu teknikal bolehlah berkongsi kat sini ye.

0 comment... add one now