Dari Floppy Disk ke Pendrive

Nak kalendar bermodelkan diri sendiri???? Sila klik di sini.


Salam..

Semasa tengah buat kerja yang tak dibuat semasa cuti (time cuti, cuti la kan?hehe), terpandanglah 4 benda alah yang comel² ni.

comel kan?

Teringat zaman menggunakan disket dulu. Fuhhhh!!! Berapa banyak disket kena ada sebab nak simpan data², almaklumlah muatan satu disket tu hanyalah 1.4mb kalau tak silap.

Tetapi disebabkan teknologi, lahirlah pendrive@thumbdrive atau macam² nama lagi. Dari saiz berpuluh megabyte sampailah ke gigabyte, nanti adalah terabyte kot (ke dah ada)

Pertama kali membeli pendrive ni, saiznya 128mb, tetapi harganya RM96 wooo..Sekarang????? Muatan 4gb pun dah jadi RM20. Sangat besar bezanya kan? Begitulah permainan teknologi, mula² keluar mahal yang amat. Kemudian harga menjunam turun selari dengan kualiti. Kejap² dah rosak..Adui!!

Tapi yang harunya, kat sekolah masih ada urusan yang hanya boleh menggunakan disket..haiyaaa!!

Uncle Ben: Remember, with great technology, comes great responsibility.

0 comment... add one now