Terkejut Bila Siti Nurhaliza Masuk Kelas Saya..Fuh!

Beberapa hari yang lepas masuk ke kelas tingkatan 1B untuk kali pertama. Dah lama tak mengajar pelajar² tingkatan 1, jadi kena sesuaikan dirilah dengan peringkat mereka yang masih macam di sekolah rendah tu..;)

Macam biasa, sesi perkenalan secara ringkas. Mula² goreng² pasal Matematik dalam kehidupan, alhamdulillah, semuanya berminat dengan bebelan berilmiah cikgu n@m@n ni..keh keh keh. Sekurang²nya mereka tahu mereka menggunakan Matematik setiap hari, bukan setakat dalam kelas.

Lepas tu baru teringat belum tanya nama sorang² lagi. Jadi saya buatlah sesi suai kenal, tanya nama dan tempat tinggal je, sementara menunggu pengumuman perjumpaan Rumah Sukan.

Memang canggih² nama pelajar² sekarang, tergeliat lidah nak menyebutnya..hehe. Bila sampai ke orang kedua terakhir.

SN : Nama saya Siti Nurhaliza.

Tercengang! Macam salah dengar je.

Saya : Siti Nurhaliza ke cikgu silap dengar? (sambil pergi ke arah beliau)

SN : Siti Nurhaliza cikgu.

Saya pun tengok nama di buku tulis. Wah!! Betul la.

Saya : Awak lahir tahun berapa?

SN : 1998 cikgu.

Patutlah. Zaman kegemilangan Tok Ti kan masa tu?

Saya : Mak awak minat dengan Siti Nurhaliza ke?

SN : Bukan. Ayah saya yang minat.

Lagilah tercengang. Alahai. Si bapak rupanya. Hehe..

Maafla ye. Jakun, tak pernah jumpa pelajar nama macam ni. Setakat nama M. Nasir tu pernah la..hehe

Agak² nanti ada tak pelajar nama Fasha Sandha????


P/S :

Nak menangi cash, gajet² menarik seperti Ipad, laptop, atau Iphone? Peluangnya ada di bawah. Sila klik gambar di bawah ni. Mana tahu ada rezeki anda.

0 comment... add one now