Jadi Bendahari PIBG

Dalam mesyuarat guru 2 minggu lepas, semasa pengetua mengumumkan senarai baru jawatankuasa PIBG. Tiba² nama saya diumumkan sebagai ;


BENDAHARI PIBG

Saya tak terkejut, tapi buat² terkejut. Nanti orang pelik kenapa saya tak terkejut..hehe. tak terkejut kerana sudah mendapat berita ni terlebih awal daripada bendahari sekarang.

Agak kehairanan, ramai cikgu perdagangan dan perakaunan yang ada, saya yang hanya pernah belajar asas perakaunan semasa menengah rendah dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup diberikan tugas sebesar ini? Melibatkan akaun? Nak taknak pengetua dah pilih, terima sajalah. ;)


Kena belajar dengan mamaDarwisy lah bab² debit kredit akaun ni..hehe.


Antara tugas tahun ni

1. Ketua Panitia Kimia ( pertama kali mengajar kimia, sebelum ni KP Add Maths)
2. Ketua Pertubuhan Uniform Pengakap
3. Guru Penasihat Kelab Fotografi
4. Guru Penasihat Bola Sepak
5. Bahagian Fotografi dalam Acara Rasmi
6. Guru Tingkatan
7. Sidang Redaksi Majalah Sekolah
8. Bendahari Panitia Matematik
9. AJK laman web sekolah

Dan lain²,mungkin ada yang tertinggal.

Wow. Rasanya setakat 4 tahun mengajar, tahun inilah paling banyak tugas² berat. Nak taknak itu tugas yang diberi. Hadapi dengan senyumanlah bak nyanyian mamat bawah ni sebelum bergelar guru dulu.


Nyanyian 5 tahun lepas, semasa berat kurang 10 kilogram dari sekarang.

kod gitar Dewa - Hadapi Dengan Senyuman

[Verse 1:]

G Em
HADAPI DENGAN SENYUMAN
Am
SEMUA YANG TERJADI
D
BIAR TERJADI….
Bm Em
HADAPI DENGAN TENANG JIWA
Am D
SEMUA... KAN BAIK BAIK SAJA
G Em
BILA KETETAPAN TUHAN
Am
SUDAH DITETAPKAN
D
TETAPLAH SUDAH….
Bm Em
TAK ADA YANG BISA MERUBAH
Am D
DAN TAKKAN BISA BERUBAH

* C Am
RELAKANLAH SAJA INI
Bm D
BAHWA SEMUA YANG TERBAIK
C Am
TERBAIK UNTUK KITA SEMUA
Bm D
MENYERAHLAH UNTUK MENANG

[Verse 2:]

C Am
HADAPI DENGAN SENYUMAN
F
SEMUA YANG TERJADI
G
BIAR TERJADI….
Em Am
HADAPI DENGAN TENANG JIWA
Dm G
SEMUA... KAN BAIK BAIK SAJA
C Am
BILA KETETAPAN TUHAN
F
SUDAH DITETAPKAN
G
TETAPLAH SUDAH….
Em Am
TAK ADA YANG BISA MERUBAH
Dm G
DAN TAKKAN BISA BERUBAH

** F Dm
RELAKANLAH SAJA INI
Em G
BAHWA SEMUA YANG TERBAIK
F Dm
TERBAIK UNTUK KITA SEMUA
Em G
MENYERAHLAH UNTUK MENANG


P/S : Guru juga adalah akauntan.

1 comment... add one now

Anonymous Anonymous 14 April, 2012
saya pun kena lantik jd bendahari pibg sblm mesy. pibg ari ni. pengetua aku bekas guru aku masa sek menengah dulu. aku tak der basic akaun lemah lg bab2 matematik ni. . .tp aku pernah jd akaun clerk dulu. . .tp aku jenis yg rajin belajar sesuatu yg baru. . .insyaallah aku dpt melakukannya. . .